Moederdag - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Elise Lengkeek - WaarBenJij.nu Moederdag - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Elise Lengkeek - WaarBenJij.nu

Moederdag

Door: eliseindavos

Blijf op de hoogte en volg Elise

08 Mei 2011 | Zwitserland, Davos



Een hartstocht waartegen
geen verweer ooit opgewassen is,
geen scheiding door afstand, afgrond of oceaan,
door spoorloze verdwijning en zelfs niet door de dood:

moeders en kinderen
van alle plaatsen en tijden,
om het even van welk ras of volk,
via miljarden onzichtbare vezels verbonden

voor altijd maar vooral toch
op die ene dag
waarop het leven-zelf wordt doorgegeven en vernieuwd
als een scharlaken koord dat generaties met elkaar verbindt.


Elise G. Lengkeek

  • 09 Mei 2011 - 06:04

    Chantal:

    Wat een gave dit zo te kunnen verwoorden, je raakt me ermee!!

    Kus, Chantal

  • 09 Mei 2011 - 06:18

    Elizabeth De Kievit.:

    Mooi Ellie.. verbondenheid mooi weergegeven...

  • 09 Mei 2011 - 07:11

    Gerda Van Dijk:

    Hoi Elise

    Weer mooi geschreven en het komt recht uit je hart.
    Hoop dat je al iets opknapt en ik denk heel vaak aan je hoe het daar moet wezen zover van alles en iedereen. Hier gaat het ook op neer met al dat stof in de lucht maar we mopperen niet want het kan nog veel erger. We wandelen nog elke vrijdag met de astmadame's zoals we ons zelf noemen'. Gr van iedereen.

    Weer veel succes deze week met je revalidatie

    Gr uit Harderwijk

    Groetjes uit Harderwijk

  • 09 Mei 2011 - 07:16

    Inge:

    Prachtig! x

  • 09 Mei 2011 - 08:50

    JOOP Van De Bieb:

    Hoi Elise,

    Een mooi gedicht dat alleen door een moeder geschreven kan zijn.

    Wij hopen dat de revalidatie naar wens verloopt en dat vooral je conditie vooruit gaat zodat je ook fysiek steeds meer mogelijkheden krijgt. Het is je van harte gegund.

    Op de bieb is het best druk. Berna is in opleiding en maakt al mooie vorderingen. Ook zijn we heel druk met alle voorbereidingen voor de viering van 100 jaar CBB. Heel leuk allemaal maar het kost veel tijd.

    Deze maand is onze Friese Harry 25 jaar bij de CBB en gaan we dat vieren met de vrijwilligers en met alle audio medewerkers. We gaan varen over de Friese meren met hier en daar leuke uitstapjes. Harry heeft er heel veel zin in en nou maar hopen dat ook het weer mee zal zitten. Overigens hebben we weer een fantastisch weekend gehad, zomerse temperaturen en veel vrolijke mensen.
    Maar de natuur snakt naar water en
    mogen de wolkenkranen best een paar dagen opengedraaid worden.
    De vogels hebben ook vocht nodig. In mijn achtertuin was een merel die een
    bad nam in de drinkbak van de hond.
    Geweldig leuk om te zien, maar de hond die vond het maar een rare gewaarwording.

    Elise het gaat je goed en mede namens de andere CBB-ers heel veel sterkte en tot gauw.


  • 09 Mei 2011 - 11:38

    Anjo:

    Prachtig.

    en het doet me beseffen dat de tijd verglijd.

    Liefs

  • 09 Mei 2011 - 19:08

    Joke:

    Hoi Elise, xx


  • 09 Mei 2011 - 20:07

    Herma:

    Dag Elise,
    knuffel en xx

  • 10 Mei 2011 - 07:16

    Marthy:

    hoi Elise, ik lees nu pas de pot met tranen, loop een beetje achter. Wat een mooie brief. Om vast te houden. Hartelijk gegroet...

  • 12 Mei 2011 - 15:03

    Janthe:

    Lieve Elise dank je wel voor je mooie moederdag gedachten.
    Je mist zoal wat in huiselijke kring. Ik wilde je graag eens even spreken maar dan niet op deze voor iedereen leesbare plek. Niet dat we zoveel geheimen hebben maar ja iets meer privacy zou ik wel waarderen.
    Ik durf het haast niet tegen je te zeggen maar wij gaan morgen op vakantie. Eerst Italiaanse Riviéra en dan Florence en dan Lago Maggiore.
    We zijn nu druk met regelen dat snap je. Een heel lieve groet en goede moed en hoop en geduld en vertrouwen en zegen op je verblijf daar en tot over 3wk. We denken veel aan je en bidden voor al deze bovenstaande krachten.

  • 12 Mei 2011 - 15:19

    Wil:

    Bewonder de manier, waarop je alles beschrijft. Weet inmiddels ook wat het is als herstel wat tegenvalt, maar wens jou een heel voorspoedig herstel. Je moet er echter wel de tijd voor nemen en geduld hebben!!.

  • 13 Mei 2011 - 14:33

    JanHenk En Janny :

    Wat heb je moederdag weer ontroerend weergegeven,Elise. En zover verwijderd van je thuis. Heel veel sterkte, alle goeds en zegen gewenst. O,ja, gisteren was ik even op Rehoboth en ontmoette daar je tante Bep. Een praatje gemaakt en gemerkt dat ze oud is geworden. Niet alleen in jaren ( 93 ), maar ook geestelijk. Maar wat wil je ook, zoveel meegemaakt in haar lange leven. Bij haar denk ik altijd aan het
    boek: De hel van Tjideng, dat je over haar hebt geschreven. Wat een bewogen leven.
    Nogmaals, we leven met je mee, Elise.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Mijn reis naar Davos wordt een ontdekkingsreis met verdiepingen. Hij begint om precies te zijn op 1560 m hoogte, in het Nederlands Astma centrum Davos, waar ik dagelijks mijn lichaam en geest zal trainen in een klimaat dat mijn luchtwegen hopelijk gunstiger gezind is dan de Nederlandse versie. Hoewel het beleven en doorleven van de dagelijkse dingen in het NAD centraal staat, is de schrijver in mij bij alles wat ik doe alert. Hij klimt, zodra er zich een gelegenheid voordoet, op een voor de hand liggende verhoging. Altijd op de uitkijk naar iets onverwachts. Wil bovendien weten wat er zich afspeelt om de hoek en de volgende bocht. Op de verloren uren moet ik dus mee langs vele vergezichten, doorkijkjes en afgronden die op andere verdiepingen liggen dan die 1560 meter. Of ik wil of niet, het kan niet anders, want mijn schrijver en ik, we zijn een Siamese tweeling. Wat ons van meet af aan verbindt is die eeuwige nieuwsgierigheid naar het andere. Het is de afwijking waarmee elke schrijver is geboren. Lang niet altijd brengt dat vreugde mee, maar op z'n minst toch het verlangen naar een nieuwe verdieping.

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 32981

Voorgaande reizen:

15 Maart 2011 - 20 Juli 2011

Davos

Landen bezocht: